Online leadgeneratie

Door online leadgeneratie effectief in te zetten, ben je daar waar jouw potentiële klant zoekt en leidt je hem door een, al dan niet geautomatiseerd proces van bezoeker naar lead.

Om een succesvol leadgeneratietraject te starten moeten we uiteraard weten waar de doelgroep zich bevindt en middels welke disciplines we deze potentiële klanten het beste kunnen benaderen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat we speciaal ingerichte landingspagina’s in gaan zetten om de juiste bezoekers naar jouw website te trekken. De precieze invulling van de strategie hangt natuurlijk af van jouw doelstellingen. Zo kun je leadgeneratie onder andere inzetten voor genereren van leads voor kwalitatieve afspraken.

Analyse en optimalisatie als vertrekpunt

Aan de basis van marketing automation ligt een goed doordachte strategie. Gebaseerd op de marketingdoelstellingen van je organisatie. Alle stappen die een bezoeker op je website zet kunnen een bepaalde waarde vertegenwoordigen. Het is dus belangrijk om je doelstellingen en conversiepunten op je website helder te krijgen om zo het meeste uit marketing automation te halen.

Het realiseren van de content en alle stappen die iemand doorloopt maak je vooraf inzichtelijk. Na het instellen van de marketing automation software ga je uiteraard optimaliseren op basis van resultaten.

Samen de digitale route samen bepalen?

Alvorens we van start gaan met het behalen van jouw doelen analyseren we jouw site.
Het doel van de analyse is om op basis van harde gegevens aanpassingen door te voeren die de effectiviteit en de conversieratio van cruciale pagina’s verhogen. Denk hierbij aan de plaats van call-to-action buttons, het design van formulieren en andere belangrijke onderdelen binnen jouw site.

Online leadgeneratie en de customer journey

Je wilt de weg naar conversie zo optimaal mogelijk inrichten. Daarbij wil je deze conversies/bestellingen uiteraard realiseren tegen de juiste kosten of met de hoogste ROI of ROAS. Het is in dat geval zeer belangrijk om te begrijpen hoe jouw doelgroep zich online oriënteert en welke kanalen daarbij betrokken zijn. Kortom, je moet de online customer journey van jouw klant goed in kaart brengen om het maximale online rendement te realiseren. Op welke websites en platforms komt jouw (potentiële) klant en wat is het meest ideale conversiepad? Daar gaat de online customer journey over!