E-mail marketing = meer dan die maandelijkse digitale nieuwsbrief
E-mail marketing is niet de meest nieuwe online marketing tool. Sterker nog, e-mail marketing bestaat al sinds 1978. Maar ondanks haar ‘leeftijd’, blijft e-mail marketing één van de effectiefste tools voor het bereiken en activeren van je doelgroep. E-mail marketing is bij uitstek hét kanaal dat als persoonlijk wordt ervaren, toch geautomatiseerd in te richten is én waar je geweldige resultaten mee kunt boeken.
Voor het succes van e-mail marketing ben je afhankelijk van een goede overall strategie. Anders gezegd: met simpelweg een maandelijkse digitale nieuwsbrief ben je er nog niet. E-mail marketing is veel meer dan dat en zou onderdeel moeten zijn van een brede (online) marketing strategie. De discipline e-mail marketing neemt bij de online marketing Business Units van het MKB Support Desk een belangrijke plek in. Wij helpen organisaties meer te halen uit hun e-mail marketing, of het inrichten vanaf het begin.
Benut de mogelijkheden van e-mail marketing
MKB Support Desk weten we hoe je je e-mail marketing strategie goed kunt inrichten. We zeggen hier bewust ‘goed’ in plaats van ‘het beste’. Welke e-mail marketing strategie het beste werkt voor jouw doelgroep, is afhankelijk van je doelstellingen en ondervind je pas als je start met testen. Gelukkig leent een e-mail nieuwsbrief zich hier uitstekend voor. Elke open en elke klik wordt geregistreerd. Door constant te werken met tests, filtering en segmentatie, werken we samen toe naar een e-mail strategie die perfect aansluit op jouw doelgroep én doelstellingen.
Next level: e-mail marketing automation
We merken dat marketing automation door steeds meer organisaties opgemerkt wordt. En terecht: marketing automation in combinatie met e-mailmarketing biedt heel veel kennis en mogelijkheden. Marketing automation kun je het beste omschrijven als een techniek die relevante content op geautomatiseerde wijze op het juiste moment via het juiste kanaal naar je doelgroep toe laat komen, om zo de conversie te verhogen.
Email marketing software
MKB Support Desk adviseert welke e-mail marketing software bij je past. Welk ESP bij je past is afhankelijk van je wensen en mogelijkheden. Daarbij speelt ook de integratie met bestaande applicaties een rol.
Door onze ervaring met meerdere systemen kunnen we hiervan ene goede inschatting maken.
E-mail marketing naar een hoger plan
Doelstellingen zijn voor ons een belangrijk onderdeel binnen e-mail marketing. Alleen met het analyseren van data is het mogelijk te verbeteren. Conversie verhogen gaat veel verder dan bijvoorbeeld de onderwerpregel a/b testen. Het leidt ertoe dat je maximaal rendement uit e-mail marketing verkrijgt.
E-mail marketing uitbesteden?
Een eigen e-mail marketeer in dienst nemen is voor veel kleine en middelgrote bedrijven simpelweg te duur. Hoewel er vaak wel behoefte is naar advies en hulp om de email marketing campagne op te starten. Het inhuren van een eigen e-mail marketing assistent kan u een hoop tijd, geld en zorgen besparen. U kunt bovendien snel schakelen met een professional die betrokken, duidelijk en bovendien voordelig is.
Ben je zoek naar een e-mail marketing bureau dat jouw organisatie ondersteunt bij een goed werkende e-mail marketing strategie of e-mail marketing executie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.